Δευτέρα, 19 Μαρτίου 2012

Δωδεκαθεϊσμός: Δράση και… αντίδραση

  • Αιώνες μετά την καθιέρωση του Χριστιανισμού, η αρχαία ελληνική θρησκεία αναβιώνει στις μέρες μας, με χιλιάδες πιστούς ανά τον κόσμο, που ζητούν πλέον να αναγνωριστούν επίσημα από την πολιτεία.
  • Την αντίθεσή της σε όλους τους τόνους εκφράζει από την πλευρά της η ιεραρχία της Ορθόδοξης Εκκλησιάς της Ελλάδος, που χαρακτηρίζει ως μια ακόμη μορφή αίρεσης τον Δωδεκαθεϊσμό.
Ρεπορτάζ: Μαρία Μπασδέκη basdeki@attikipress.gr Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
  Μπορεί να πέρασαν δεκαεπτά αιώνες περίπου από τότε που η ισχύουσα θρησκεία της Ελλάδος ήταν το Δωδεκάθεο, ωστόσο, ακόμη σήμερα δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιχειρούν να αναβιώσουν την πίστη στους λεγόμενους Πατρώους Θεούς, τιμώντας ως ιερές τις αξίες και τις διδαχές των αρχαίων προγόνων μας και κάνοντας πράξη καθημερινά την αρχαία ελληνική φιλοσοφία και κοσμοαντίληψη.
  Πρόσφατα, οι πιστοί του δωδεκαθεϊσμού ήρθαν στην επικαιρότητα, με αφορμή τη σύλληψη κάποιων για παρακώλυση συγκοινωνιών, όταν διαμαρτυρήθηκαν για την επίχωση του βωμού των δώδεκα θεών, που έχει εντοπιστεί στο τμήμα Μοναστηράκι-Θησείο της γραμμής του ΗΣΑΠ. Η υπόθεση σήμερα έχει πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης και για την ώρα έχουν απαγορευτεί οι όποιες εργασίες μέχρι την τελική δικάσιμο. Ο συγκεκριμένος, όμως, βωμός αποτελεί για τον δωδεκαθεϊσμό το σημείο μηδέν, αφού κατά την αρχαιότητα μετρούσαν από εκεί όλες τις αποστάσεις στην επικράτεια. Παράλληλα, ήταν και ο βωμός του ελέους, που σημαίνει ότι όποιος ήταν ικέτης, άγγιζε απλά το βωμό και κανείς δεν μπορούσε να τον πειράξει. «Ο συγκεκριμένος βωμός είναι κάτι σαν τη Μέκκα για εμάς. Κάθε φορά που τίθεται ζήτημα ανευρέσεως αρχαίου μνημείου, dwdekatheismosδεν τίθεται θέμα θρησκευτικό, αλλά αρχαιολογικού ζητήματος», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ιφικράτης Αμυράς, πιστός στο Δωδεκαθεϊσμό.
  Ωστόσο, πηγή του κακού για τους λάτρεις του δωδεκαθεϊσμού αποτελεί το γεγονός ότι η θρησκεία τους δεν έχει ακόμα αναγνωριστεί επίσημα. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως αν κάποιος πιστός αποφασίσει να προσευχηθεί δημόσια, θα συλληφθεί, ωστόσο δεν απολαμβάνει τις ίδιες ελευθερίες, που έχουν πιστοί άλλων θρησκειών, όπως για παράδειγμα το δικαίωμα ανέγερσης κάποιου ναού. Μάλιστα, όπως τονίζει ο κ. Αμυράς, πολλοί είναι εκείνοι που ζουν υπό το φόβο μήπως στιγματιστούν, με αποτέλεσμα να κρύβουν από το περιβάλλον τους τις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. «Είναι κωμικοτραγικό να έχουν αναγνωριστεί άλλες θρησκείες, όπως το Ισλάμ, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με τη χώρα μας», προσθέτει ο ίδιος.
  Στην αντίπερα όχθη, όμως, ο πατέρας Κυριάκος Τσουρός, γραμματέας της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων, υποστηρίζει ότι η προσπάθεια αναβίωσης της αρχαίας πολυθεϊστικής θρησκείας είναι ουτοπική, καθώς πρώτοι οι Έλληνες σοφοί ήταν αυτοί που την απέρριψαν. «Ο δωδεκαθεϊσμός είναι μία από τις σύγχρονες μορφές του ελληνικού ΄΄αρχαιολατρικού΄΄ ρεύματος και όχι η μοναδική. Ποιά από όλες τις μορφές του σύγχρονου πολυθεϊσμού θα πρέπει να αναγνωρίσει το αρμόδιο υπουργείο ως ελληνική θρησκεία;», συμπληρώνει ο πατέρας Κυριάκος Τσούρος στέλνοντας ένα μήνυμα προς το Κράτος για την μη αποδοχή και αναγνώριση των Δωδεκαθειστών στην Ελλάδα.
  Ωστόσο παρά τις δυσκολίες, οι δωδεκαθεϊστές δεν παύουν να είναι θρησκευόμενοι άνθρωποι. Πιστεύουν στους Πατρώους Θεούς, όπως υποστηρίζουν και θεωρούν τα ελληνικά χώματα ως Άγιους Τόπους. Για εκείνους η ελληνική θρησκεία είναι ο προστάτης του ελληνικού έθνους και η πηγή του ελληνικού πολιτισμού. Όπως κάθε πιστός, έτσι και εκείνοι εκτελούν κανονικά τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Δηλαδή, υπάρχουν οι καθιερωμένες τελετές, όπως η ονοματοδοσία, ο γάμος, η κηδεία, αλλά δεν υπάρχει ένας επίσημος φορέας, ο οποίος να αναγνωρίζει την εγκυρότητα των εν λόγω μυστηρίων, όπως αποτελεί για παράδειγμα η εκάστοτε μητρόπολη. «Για την ώρα εξυπηρετούμαστε από τους πολιτικούς νόμους, οι οποίοι αφορούν ακόμη και στους άθεους. Αυτό όμως δεν μπορεί να συνεχιστεί και πολύ, γιατί εμείς είμαστε θρησκευόμενοι άνθρωποι», σημειώνει μεταξύ άλλων ο κ. Αμυράς.
  Επιπλέον, ο τόπος των τελετών τους είναι στην ύπαιθρο και όπου υπάρχουν βωμοί, αφού πρώτα θα έχει προηγηθεί η κάθαρση του βωμού και το άναμμα του ιερού πυρός. Οι στόχοι των Δωδεκαθειστών επεκτείνονται και σε άλλους τομείς, όπως το να συνεχιστεί βιολογικά η ελληνική φυλή, η οποία όπως πιστεύουν είναι και μοναδική στον κόσμο. Επίσης, μεταξύ άλλων, απαγορεύεται η εισροή πολιτιστικών γονιδίων από ξένες θρησκείες και πολιτισμούς, ενώ ο τρόπος ζωής τους θα πρέπει να είναι ταυτόσημος με εκείνου των αρχαίων προγόνων, από τη διατροφή και την ενδυμασία, μέχρι τη μουσική και την ελληνική γλώσσα.
  Βέβαια, η άποψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας είναι παντελώς αντίθετη με εκείνη των Δωδεκαθειστών, καθώς όπως επισημαίνει ο πατέρας Τσουρός «οι υψηλές αρχές και αξίες του ελληνικού πολιτισμού, που διασώθηκαν μέχρι και σήμερα, αναπτύχθηκαν περαιτέρω μέσα στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας, με αποτέλεσμα ο Ελληνισμός να συμπορεύεται με την Ορθοδοξία 2000 χρόνια τώρα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου