Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Β' Απαντητική επιστολή της Π.Ε.Γ. σε φόρουμ περί "Χάρι Πότερ"

undefined
Αποστολέας: Αγγελική (14 χρονών)
Ημερ.: 2004-02-29 01:12:30
Θέμα: Προς την Πανελλήνια Ένωση Γονέων.
Μήνυμα: Γεια σας! Διάβασα την άποψή σας σχετικά με τον Χάρι Πότερ και θα ήθελα να ακούσετε και την δική μας άποψη.
Κατ' αρχήν θέλω να παραδεχτώ ότι είμαστε παιδιά που λατρεύουμε τον Χάρι Πότερ.
Πρέπει όμως να πω ότι -ας μιλήσω προσωπικά- δεν θα χρησιμοποιούσα μαγεία για κανέναν απολύτως λόγο.
Θέλω να παλέψω στη ζωή μου, να γεύομαι την υπέροχη αίσθηση του να καταφέρνεις μετά από προσπάθειες να πετύχεις τον στόχο σου καθώς και την γεύση της αποτυχίας που επίσης σου δίνει ένα μάθημα και σε προτρέπει να προσπαθήσεις περισσότερο.
Πιστεύω ότι υπάρχει μαύρη μαγεία καθώς και ότι οι σατανιστές αυξάνονται.
Διαβάζω τον Χάρι Πότερ γιατί, αν το δούμε αντικειμενικά, είναι ένα ωραίο βιβλίο με περιπέτεια που δύσκολα θα βαρεθείς.
Απλά δεν θα ήθελα να νομίσετε ότι είστε σε ένα φόρουμ με ανεγκέφαλα παιδιά που δέχονται ό,τι τους πλασάρουν.
Έχουμε αξίες και ιδανικά και πιστεύουμε, όπως έχω καταλάβει στο Θεό και στο ότι η πιο δυνατή δύναμη είναι αυτή της αγάπης.
Ευχαριστώ που το διαβάσατε.

Με εκτίμηση, Αγγελική.

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ
Αγαπητή Αγγελική,

Διαβάσαμε την απάντησή σου στην Ενημέρωση της "Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων για την Προστασία της Οικογένειας και του Ατόμου" (Π.Ε.Γ.) και θα θέλαμε να σου θέσουμε κάποια ερωτήματα και διαπιστώσεις. Θα πρέπει μόνον να γνωρίζεις ότι το κείμενο που σου κοινοποιήσαμε δεν αποτελεί την "άποψη" ενός ανθρώπου ή έστω μιας ομάδας ανθρώπων, αλλά τα συμπεράσματα της έρευνας της Επιστημονικής Ομάδας της Π.Ε.Γ. που ταυτίζονται με τα συμπεράσματα αντίστοιχων ερευνητικών ομάδων του εξωτερικού.
Την Επιστημονική Ομάδα της Π.Ε.Γ. απαρτίζουν παιδαγωγοί, ψυχίατροι και ειδικοί ερευνητές των φαινομένων του αποκρυφισμού και της παραθρησκείας.
Η Π.Ε.Γ. αποτελεί τον μόνο επίσημο φορέα στη χώρα μας, αλλά και διορθοδόξως, που ασχολείται με τα προβλήματα του αποκρυφισμού, της παραθρησκείας και της Νέας Εποχής (New Age) και το πώς αυτά επηρεάζουν τον άνθρωπο, την οικογένεια και το κοινωνικό σύνολο.
Η "Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων για την Προστασία της Οικογένειας και του Ατόμου" έχει σα βασικούς στόχους: α)Την προστασία και περίθαλψη των θυμάτων "ακραίων αιρέσεων" και "Καταστροφικών Λατρειών", β)την παροχή βοήθειας σε γονείς και σε θύματα και γ)την ενημέρωση του κοινού και των αρχών, επί θεμάτων που αφορούν τις "Καταστροφικές Λατρείες" και τις μεθόδους παγίδευσης, που αυτές χρησιμοποιούν.
Είναι, δηλαδή η Π.Ε.Γ. ο μόνος επίσημος φορέας για την αντιμετώπιση των "Ψυχοναρκωτικών" στη χώρα μας.
Η Π.Ε.Γ. πραγματοποιεί διαλέξεις, εκδόσεις βιβλίων, συμμετέχει σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές και συνεργάζεται στενά με την "Συνοδική Επιτροπή επί των Αιρέσεων" της Εκκλησίας της Ελλάδος. Τα αποτελέσματα της έρευνάς της συνιστούν πρότυπα επί των οποίων στηρίζονται άλλοι επίσημοι φορείς στη χώρα μας.
Ας έλθουμε όμως τώρα στο δικό σου κείμενο:
1. Η πρόθεσή σου να παλέψεις στη ζωή και να γευτείς την "υπέροχη αίσθηση του να καταφέρνεις μετά από προσπάθειες να πετύχεις τον στόχο σου καθώς και την γεύση της αποτυχίας που επίσης σου δίνει ένα μάθημα και σε προτρέπει να προσπαθήσεις περισσότερο" είναι αξιέπαινη. Είναι όμως πρόθεση που λίγοι την έχουν κι ακόμη πιο λίγοι μπορούν τελικά να την πραγματώσουν. Είναι ωραίο αλλά εύκολο να δηλώνεις κάτι τέτοιο όταν είσαι νέος 14ων χρονών.
2. "Μαύρη" μαγεία δεν υπάρχει, είτε το πιστεύει κανείς αυτό, είτε όχι. Όπως δεν υπάρχει και "λευκή" μαγεία. Ο "χρωματισμός" της μαγείας και η δήθεν διαφοροποίησή της είναι ένα εφεύρημα της "Θεοσοφικής Εταιρίας", μιας Εωσφορικής Θρησκείας, που ιδρύθηκε από την Ε. Π. Μπλαβάτσκη, πριν από 2 περίπου αιώνες. Η "Θεοσοφία" κατόρθωσε να μπερδέψει πολύ κόσμο και να περάσει μέρος από την κοσμοθεωρία της στο κοινό.
Η διδασκαλία της Εκκλησίας αναφέρεται στη μαγεία σαν μία και μόνη, χωρίς "αποχρώσεις" και κατά τη διδασκαλία της Εκκλησίας, η μαγεία είναι καταστροφική για τον άνθρωπο. Είναι η "τέχνη του Εωσφόρου".
3. Γράφεις ακόμη: "Διαβάζω τον Χάρι Πότερ γιατί αν το δούμε αντικειμενικά είναι ένα ωραίο βιβλίο με περιπέτεια που δύσκολα θα βαρεθείς".
Ένα "ωραίο" βιβλίο με συνταγές μαγείας είναι σαν ένα ωραίο δελεαστικό γλυκό που κάποιος έβαλε μέσα κρυφά δηλητήριο. Δρα σταδιακά, εθιστικά, με μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Σε δηλητηριάζει λίγο, λίγο μέχρι να σε καταβάλει τελείως. Μακάρι να μην ήταν "ωραίο" γιατί δεν θα σου προκαλούσε το ενδιαφέρον να ασχοληθείς.
4. Γράφεις παρακάτω: "Απλά δεν θα ήθελα να νομίσετε ότι είστε σε ένα φόρουμ με ανεγκέφαλα παιδιά που δέχονται ό,τι τους πλασάρουν".
Μα, δεν τίθεται θέμα νοημοσύνης εδώ. Και ο πιο έξυπνος άνθρωπος, με πολλά χρόνια εμπειρίας στη ζωή, μπορεί να παρασυρθεί, όταν επιθυμεί πολύ κάτι κι ενώ η λογική του, του λέει όχι. Ή ακόμη, όταν δεν γνωρίζει -ενώ πιστεύει ότι γνωρίζει- τον χώρο μέσα στον οποίο κινείται. Γιατί, νομίζεις, η κοινωνία στην οποία ζούμε παρουσιάζει αυτές τις κραυγαλέες αντιφάσεις; Είναι ανεδαφικό να πιστεύεις, ότι θα πετύχεις να μην παρασυρθείς εκεί που απέτυχαν καταξιωμένες προσωπικότητες στην ιστορία της ανθρωπότητας. Και σε ένα θέμα μάλιστα, που αγνοείται από το σύνολο σχεδόν των ανθρώπων, όπως ο αποκρυφισμός. Αυτοί που "πλασάρουν" στη νεολαία σήμερα τα νοσηρά προϊόντα τους, γνωρίζουν πολύ καλά πώς να "παρακάμψουν" τις ανύπαρκτες αντιστάσεις των παιδιών και το "φαινόμενο" Χάρι Πότερ είναι ένα κραυγαλέο παράδειγμα αυτής της "γνώσης".
5. Γράφεις, τέλος: "Έχουμε αξίες και ιδανικά και πιστεύουμε όπως έχω καταλάβει στο Θεό και στο ότι η πιο δυνατή δύναμη είναι αυτή της αγάπης".
Είναι καλό να έχουμε αξίες και ιδανικά, αλλά έχουμε συνειδητοποιήσει τι θεωρούμε σαν αξίες και ποια είναι τα ιδανικά μας; Πώς αντιλαμβανόμαστε τον Θεό; Τι σημαίνει για μας αγάπη; Γνωρίζουμε τι είναι η Σωτηρία μας και τι προσπάθεια καταβάλλουμε προς αυτή την κατεύθυνση;
Στη διδασκαλία της Εκκλησίας, ο Θεός, που είναι πρόσωπο, ταυτίζεται με την Αγάπη. Η Αγάπη είναι, λοιπόν, πρόσωπο και όχι κατάσταση. Είναι ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός. Και η Αγάπη στην Ορθοδοξία -όρος που προέρχεται από το ορθώς και δοκώ, η ορθή πίστη δηλαδή-, είναι θυσιαστική. Ο Χριστός θυσιάζεται στο Σταυρό για να σώσει τον άνθρωπο και, φυσικά, μετά τη θυσία, ακολουθεί η Ανάσταση.
Το γνωρίζουμε αυτό, όταν επικαλούμαστε την αγάπη ή μήπως όταν λέμε αγάπη εννοούμε κάτι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά είναι;
Σου παραθέτω ένα κείμενο σχετικό με την Αγάπη:
"Αν υποθέσουμε, ότι μιλώ τις γλώσσες των ανθρώπων και των αγγέλων, δεν έχω όμως αγάπη, έγινα όμοιος με το χάλκινο όργανο, που βουίζει όταν το κτυπούν, ή το κύμβαλο, που θορυβεί με ήχο χωρίς σημασία. Και εάν έχω το χάρισμα της προφητείας και αν γνωρίζω όλα τα μυστικά σχέδια των βουλών του Θεού και έχω όλη τη γνώση, που μπορεί να απόκτηση ο άνθρωπος, και εάν έχω κάθε βαθμό πίστης, ώστε να μετακινώ και βουνά ακόμη, δεν έχω όμως αγάπη, δεν είμαι τίποτε. Και εάν διαθέσω όλα τα υπάρχοντα μου για να θρέψω με ψωμί τους φτωχούς, και εάν παραδώσω το σώμα μου για να καώ, δεν έχω όμως αγάπη, δεν ωφελούμαι τίποτε από τις θυσίες αυτές. Εκείνος, που έχει την αγάπη, είναι μεγαλόψυχος, ανεκτικός και με πλατειά καρδιά γίνεται ευεργετικός και ωφέλιμος. Η αγάπη δεν φθονεί, η αγάπη δεν ξιπάζεται και δεν φέρεται με αλαζονεία και αυθάδεια, δεν φουσκώνει από έπαρση και υπερηφάνεια, δεν πράττει τίποτε το άσχημο, δεν ζητά τα δικά της συμφέροντα, δεν ερεθίζεται από θυμό και οργή, δεν σκέπτεται ποτέ κακό για τον διπλανό ούτε λογαριάζει το κακό που έπαθε από αυτόν.
Δεν χαίρεται, όταν βλέπει να γίνεται κάτι άδικο, χαίρει όμως όταν βλέπει την αλήθεια να επικρατεί. Σκεπάζει όλες τις ελλείψεις του πλησίον και δεν τον διαπομπεύει γι' αυτές. Σχηματίζει ευμενή πεποίθηση υπέρ του αγαπημένου σε όλα και όταν ευρίσκεται μπροστά σε παρεκτροπές του πλησίον ελπίζει ότι από όλες αυτές, θα διορθωθεί αυτός. Σε όλα δείχνει υπομονή για τον πλησίον. Η αγάπη δεν ξεπέφτει ποτέ, αλλά μένει πάντοτε βεβαία και ισχυρή, ακόμη και μετά τον θάνατό μας". Το κείμενο αυτό είναι από την Α΄ προς Κορινθίους Επιστολή του Αποστόλου Παύλου, σε μετάφραση.
Τι κάνουμε, λοιπόν, όταν η Εκκλησία λέει: "Μακριά από τον Χάρι Πότερ και τα παρόμοια βιβλία και θεάματα"; Έχουμε Αγάπη; Ακολουθούμε τη διδασκαλία της Εκκλησίας ή πιστεύουμε ότι εμείς γνωρίζουμε καλύτερα "αφού τόσες χιλιάδες παιδιά και ενήλικες στον κόσμο θαυμάζουν τον Χάρι Πότερ και οικονομικοί κολοσσοί ξοδεύουν για το θέμα αυτό εκατομμύρια"; (Για να εισπράξουν, βέβαια, στη συνέχεια δισεκατομμύρια!).
Αυτά και πολλά άλλα θα πρέπει να μας απασχολήσουν, Αγγελική μου. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στα θέματα των επιλογών μας, ειδικά όταν αυτά σχετίζονται με τη Σωτηρία μας -το τι είναι η Σωτηρία είναι ένα μεγάλο θέμα. Κατά τα άλλα, θα πρέπει να σε συγχαρούμε για το άψογα διατυπωμένο κείμενό σου και για τα ιδανικά που είναι σίγουρο ότι έχεις. Όμως, στο κείμενό σου αναπτύσσεται μια επιχειρηματολογία όμοια με αυτήν που χρησιμοποιούν εκείνοι που προωθούν προϊόντα "Χάρι Πότερ". Αυτοί που δεν διστάζουν να καταστρέψουν τα ελληνόπουλα στο βωμό του γρήγορου και εύκολου κέρδους.
Θέλει προσοχή και προβληματισμό, μήπως μέσα από τη γοητεία της περιπέτειας και το "ωραίο" γράψιμο της συγγραφέας δεχθούμε ιδέες -που κάποιοι τις παρουσιάζουν πολύ "in"- και έπειτα τις θεωρήσουμε δικές μας.

Σε χαιρετούμε,

Υ.Γ. Είμαστε στη διάθεσή σου για κάθε είδους ενημέρωση επάνω στα σχετικά θέματα.
Διαβάσαμε τις τοποθετήσεις του Ανδρέα και της Μπάρμπη και θα προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε και μαζί τους προσωπικά με πρώτη ευκαιρία.


http://www.impantokratoros.gr/epistolh-harry-potter2.el.aspx

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου